Piet Devos

schrijver, vertaler en literatuurwetenschapper

Onderzoek


Een toegankelijkheidsrevolutie? De kracht van handicap in kunst, audiobeschrijving en onderzoek

10 september 2023

(Artikel i.s.m. Nina Reviers, verschenen in Karakter 81) Allerlei kunstvormen zijn, dankzij diensten als audiodescriptie, een stuk toegankelijker geworden voor mensen met een visuele handicap. Om echte inclusie te bevorderen zouden (visueel) gehandicapte mensen evenwel directer moeten kunnen participeren aan het produceren van cultuur.

 

LEES MEER

Een toegankelijkheidsrevolutie? De kracht van handicap in kunst, audiobeschrijving en onderzoek

10 september 2023

(Artikel i.s.m. Nina Reviers, verschenen in Karakter 81) Allerlei kunstvormen zijn, dankzij diensten als audiodescriptie, een stuk toegankelijker geworden voor mensen met een visuele handicap. Om echte inclusie te bevorderen zouden (visueel) gehandicapte mensen evenwel directer moeten kunnen participeren aan het produceren van cultuur.

 

LEES MEER

Een toegankelijkheidsrevolutie? De kracht van handicap in kunst, audiobeschrijving en onderzoek

10 september 2023

(Artikel i.s.m. Nina Reviers, verschenen in Karakter 81) Allerlei kunstvormen zijn, dankzij diensten als audiodescriptie, een stuk toegankelijker geworden voor mensen met een visuele handicap. Om echte inclusie te bevorderen zouden (visueel) gehandicapte mensen evenwel directer moeten kunnen participeren aan het produceren van cultuur.

 

LEES MEER

Tardy Presents: Embodied agency in the ‘documental’ poetry of Benjamin Péret and Antonio Porchia

24 februari 2019

(Article co-authored with Gys-Walt van Egdom, published in Literature as Document. Eds. Sarah Bonciarelli et al. Pp. 133-148)
In this paper, we examine an often overlooked literary tradition, which came to see the act of writing as a way of documenting ‘pure’ embodied agency.

LEES MEER

Tardy Presents: Embodied agency in the ‘documental’ poetry of Benjamin Péret and Antonio Porchia

24 februari 2019

(Article co-authored with Gys-Walt van Egdom, published in Literature as Document. Eds. Sarah Bonciarelli et al. Pp. 133-148)
In this paper, we examine an often overlooked literary tradition, which came to see the act of writing as a way of documenting ‘pure’ embodied agency.

LEES MEER

Tardy Presents: Embodied agency in the ‘documental’ poetry of Benjamin Péret and Antonio Porchia

24 februari 2019

(Article co-authored with Gys-Walt van Egdom, published in Literature as Document. Eds. Sarah Bonciarelli et al. Pp. 133-148)
In this paper, we examine an often overlooked literary tradition, which came to see the act of writing as a way of documenting ‘pure’ embodied agency.

LEES MEER

Jacques Lusseyran, entre cécité et lumière

04 januari 2019

La première étude consacrée à la vie et l’œuvre exceptionnelles de Jacques Lusseyran vient de paraître aux Éditions Rue d’Ulm.

LEES MEER

Jacques Lusseyran, entre cécité et lumière

04 januari 2019

La première étude consacrée à la vie et l’œuvre exceptionnelles de Jacques Lusseyran vient de paraître aux Éditions Rue d’Ulm.

LEES MEER

Jacques Lusseyran, entre cécité et lumière

04 januari 2019

La première étude consacrée à la vie et l’œuvre exceptionnelles de Jacques Lusseyran vient de paraître aux Éditions Rue d’Ulm.

LEES MEER

Dancing Beyond Sight: How blindness shakes up the senses of dance

14 september 2018

(Article published in Disability Studies Quarterly, vol. 38 no. 3)

In this essay I argue that blindness offers up a most fruitful perspective through which to rethink the visualist aesthetics of dance.

LEES MEER

Dancing Beyond Sight: How blindness shakes up the senses of dance

14 september 2018

(Article published in Disability Studies Quarterly, vol. 38 no. 3)

In this essay I argue that blindness offers up a most fruitful perspective through which to rethink the visualist aesthetics of dance.

LEES MEER

Dancing Beyond Sight: How blindness shakes up the senses of dance

14 september 2018

(Article published in Disability Studies Quarterly, vol. 38 no. 3)

In this essay I argue that blindness offers up a most fruitful perspective through which to rethink the visualist aesthetics of dance.

LEES MEER

Encuentros con la (a)normalidad: los cuerpos (in)tocables de Pablo Palacio

29 januari 2018

(Artículo publicado en Cuerpos ilegales. Ed. Nanne Timmer. Pp. 231-259)

Al estudiar la obra de Pablo Palacio, analizo el vínculo estrecho entre el tacto y la constitución normalizadora del sujeto moderno.

LEES MEER

Encuentros con la (a)normalidad: los cuerpos (in)tocables de Pablo Palacio

29 januari 2018

(Artículo publicado en Cuerpos ilegales. Ed. Nanne Timmer. Pp. 231-259)

Al estudiar la obra de Pablo Palacio, analizo el vínculo estrecho entre el tacto y la constitución normalizadora del sujeto moderno.

LEES MEER

Encuentros con la (a)normalidad: los cuerpos (in)tocables de Pablo Palacio

29 januari 2018

(Artículo publicado en Cuerpos ilegales. Ed. Nanne Timmer. Pp. 231-259)

Al estudiar la obra de Pablo Palacio, analizo el vínculo estrecho entre el tacto y la constitución normalizadora del sujeto moderno.

LEES MEER

Sonic Boundary Objects: Negotiating disability, technology, and simulation

10 november 2016

(Article co-authored with Florian Grond, published in Digital Creativity: health and wellbeing, pp. 1-17)

In this article, we discuss the use of binaural sound recordings as a tool to negotiate between blind and sighted experiences of an urban soundscape.

LEES MEER

Sonic Boundary Objects: Negotiating disability, technology, and simulation

10 november 2016

(Article co-authored with Florian Grond, published in Digital Creativity: health and wellbeing, pp. 1-17)

In this article, we discuss the use of binaural sound recordings as a tool to negotiate between blind and sighted experiences of an urban soundscape.

LEES MEER

Sonic Boundary Objects: Negotiating disability, technology, and simulation

10 november 2016

(Article co-authored with Florian Grond, published in Digital Creativity: health and wellbeing, pp. 1-17)

In this article, we discuss the use of binaural sound recordings as a tool to negotiate between blind and sighted experiences of an urban soundscape.

LEES MEER